İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

İnteraktif Medyanın Gelişmesi ve Türk İnternet Dünyası

Son günlerde bir hayli popülerleşen interaktif medya şirketleri, genelde reklam veren konusunda sıkıntılar yaşıyor ve aynı reklamları yayınlatmak durumunda kalıyor. Bu durum web site sahipleri için de olumsuz bir etki yaratıyor. Girdiği her sitede aynı tür reklamları gören ziyaretçinin reklama olan ilgisi azalıyor ve internet sitelerinin geliri aynı orantıda düşüyor. Yoğun yayıncı talebi olmasına rağmen kaliteli reklam veren bulmakta zorlanan interaktif medya şirketleri sorunu birazda kendilerinde araması gerekmektedir. Zira, üretken bir toplum sayılmayız. Medya alanında yapılacak yenilikler ve pazarlama ağının geliştirilmesi Türk internet dünyası ve web geliştiricileri için dev bir adım olacaktır. Gelir kaygısı olduğundan web dünyasından uzak kalan birçok yazılımcı, ülkemizdeki internet sektörünün gelişememesinde de aktif rol oynamaktadır. Web sitelerin tek geliri haline gelen interaktif medya şirketlerine bu konuda büyük görevler düşmektedir. Yeni siteleri destekleyici ve emek verilen sitelerin hak ettiği değeri alması konusunda yapacağı yatırımlar aynı orantıda onların da büyümesini sağlayacaktır.

Her gün her 70 kişiden 1’i internet üzerinden gazete okuyor ise interaktif medyanın da bu orantıda büyümesi ve reklam veren portföyünün genişlemesi gerekmektedir. Bunun için çeşitli pazarlama stratejileri uygulaması ve interaktir reklamcılıkta aktif değişiklikler yapması şarttır. Genç girişimcilerin açmış olduğu birçok interaktif medya şirketleri aynı türde reklam seçeneklerini devam ettirerek sektörün gelişememesine neden olmuştur. Bunu engellemek adına proje yarışmaları yapılmalı ve yayıncı kitlesinin fikirleri değerlendirilmelidir.

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir