İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Site Yaparken Sürümden Kazanmak mı ? Yoksa Sürüden Kazanmak mı?

Merhabalar,

Bu gün sizlerle şu her zaman dost sohbetlerinde yapılan muhabetler vardırya ulen adama bak facebook u yaptı milyarder oldu?. Yok onu yaptı şunu yaptı diye hani hayıflanırız ya işte o muhabbetlerde dönen rakamların nasıl kazanılabileceğine dair bir şeyler anlatacağım.

İlk olarak yazının başılığını neden öyle yazdığımızı izha edeyim size.

Sürü ve sürüm birbirinden ayrı kavramlar fakat iç içe düşünülebilecek kavramlar reklamcılık sektörü için. Çünkü piyasa şartları artık ülkemizde çok kötü yerlere hatta eksilere doğru kaymaya başladı. Açılan online reklam networkleri bir biri ardına batmaya başladı.

İşte burda Sürüden bahsetmeye başlayacağım yer sevgili dostlar.

Sürü özellikle ülkemizde webmaster arkadaşların kullandığı bir sistem. Mantığı şu piyasada var olan tutmuş işi kopyalayıp onunla hit ve gelir elde etmeye çalışmak.

Örnek olarak ta FAcbook verebiliriz.

Neoldu facebook bombası patlayınca başladılar sürü den pay kapmaya yok bilmemne book yok eben book yok bebebook ne oldu hepsi kapandı gitti. 2. örneğim ise twitter.com.tr twitter sonra hemen acel acele bir tasarım ile sürüden pay kapmaya çalıştılar ne oldu kapandıı reserve domain yazıyor aratınca.. Ne olacak kapanıp gidecek çünkü gerçeği varken neden gidip çakmasına takılsınlar ki ücretsiz içeriğe sahip sitelere giren ziyaretci herhangibi giriş kayıt ücreti ödemediği için taklidine hele ki bire bir taklidine asla yönelmez.

Ayakabının taklidi tutulur neden fiyat farkıdan dolayı, gözlüğün saatin ceptelefonunun hepsi satar ama ücretsiz web içeriğe sahip web siteleri satmaz satamaz sürüden pay kapamazlar.

Yani neymiş sürüden pay kapmaya çalışmak, yani kopya içerikle var olmaya çalışmak işin aslı değilmiş. Çünkü orjinal işler her zaman sürüyü ellerinde tutar ve yönelendirirler.

Bunu şöyle bir örneklede daha iyi anlatabilirim sanırım;

Örnek olarak video sektörü.

Youtube amca kurulduğunda büyük bir sükse yaptı. Video paylaşımının bu gün bir sektör haline gelmesinde youtube nin payı çok fazladır. Reklam verenler çok düşük bütçelerle reklam larını oynatma imkanı buldu.. Böyle bir reklam payı ortaya çıknca sürüden paykapmaya başlayan yurdum webcileri başladılar sürü siteler kurmaya ne oldu?

Tabiki de hüsran…

Nedeni çok basit insanlar youtube girerek zaten videoyu rahatlıkla izliyorlar, ha arama motoru marifetiyle girdileri piknik tube kabaktube vs gibi sitelere de girdiklerinde sağdan soldan fışkıran pop up banner reklamlarla savaşmaya başlıyorlar… giren bir daha girer mi?

Bunu en güzel Adult sektöründe gördüm. Yabancı menşeyli sitelerle bizimkileri karşılaştırınca sadık ziyaretci nin önemi ve nasıl kazanılması gerektiğini hemen kavrıyor insan.

Bizim türk siteleri her tarafı feşekan reklam, ziyaretcileri 1-5-10k 100k ama sadık ziyaretci sayı 0,5 – 0,6k larda…

Adamların yaptığı xmamter vb sitelerde rahat, istediğin enformasyona hızlıca ulaşma, istem dşı reklamlar yok… totoalde zaten trafikleri varken bunların sadık ziyaretci oranına bakldığında hehralde bizim Türk sitelerini katlarlar…

İşte sürüden kazanma ksıa vadede proje ve yaratıcılıktan uzak sadece zaman kaybına mahal veren bir yöntem… Böyle oluncada bizden facebook macebook miwiter çıkmaz.

Yazımın başlığının ilk kısmına gelelim ” Sürümden kazanmak “. Bu ticaret hayatında çeşitli dönemlerde işletmelerin nakitide akışını sağlamak için uyguladıkları bir satış bicimidir. kar marjlarını düşürürek daha fazla satış ile aynı kar dilimini tuturmayı hedef alır.

Örneğin facebook adamların aktif günlük kullanıcı sayısı 35 milyon tekil.

Bu nedemek oluyor KANADA da yaşıyanlar her gün facebookta zaman geciriyor anlamına geliyor.

35 milyon nun 1 milyonu reklamlara tıkladığı düşünülürse 0,05 TL desek tıklama kazancını

0,05 X 35000000 = 1, 750 , 000 TL gibi günlük reklam kazancı facebook un.

bu nedenle ki forbes facebook un değerini 37 milyar dolar olarak acıkladı.

Peki, sürümden kazanmak için neler yapmalıyız ?

İlk olarak hedef kitlemizi ingilizce bilen insanlar olarak belirlememiz gerekiyor, ki sürüm hesabında marka bilinirliğimiz artsın.

İkinci olarak, insanların eğilimlerini aratırmamız lazım, piyasanın istekleri ve yönelimleri ne yönde? bu konuda sıkı bir çalışma yapmamız şart. Şundan bu yazıyı okuyan herkes emin olabilir ki hiç bir yazılım mükemmel değildir? Çünkü tasarlanırken bazı kalıplarla tasarlanır ve ortalmalarla ortaya çıkar. bu sebeble yayın yapacağımız alanda rakiplerimizi iyi analiz etmemiz şart.

bu şöyle örnekleyebiliriz.

Siberalem türkiyenin ilk arkadaşlık portallarından birisi. facebooktan yıllar önce kuruldu. Şimdi ki üye sayısı 4-5 milyon olduğunu tahmin ediyorm. Peki neden sonradan kurulan facebook 500 milon üyeye ulaştı bir kaç yıl içerisinde?

Nedeni basit Zuckenberg facebooktan önce Sürüden değil Sürümden kazanılması gerektiğini açmış olduğu ilk web sitesi facemash ile ölçümlemişti. İlk sitesi Oxford içerisinde yayın yapan bir üniversite yıllığıydı ve insanların eğilimlerini isteklerini çok iyi ölçümlemişti. İnsanların elleirndeki resimleri yazıları videoları paylaşma ve en önemlisi MERAK duygularını gidermek için kişi arama sistemini iyi oturttu.

Facebooktan önce arkadaşlarımızı merak eder google a sorar elimize gecen mail adreslerine yazılar yazar cevap beklerdik. Ama facebook ne yaptı insanların arkadaşım şimdi nerde acaba,ne yappıyor, yaşıyor mu gibi sorularına cevap buldu? bu da facebook u Sürümden kazanan bir medya platformu haline getirdi.

ee ne oldu tüketici ihtiyaçlarına cevap verdi. Her şeyden önemlisini müşterisine istemediği bir şey vermedi, reklamlarla boğmadı, önüne gele popup kasmadı, seviyeyi yakaladı, Medya desteğini iyi yakaladı…

Bu şekilde çalışan bizim buralarda bilinmeyen orkun var adam brasil de facebooktan önce geliyor. güney amerika siteden çıkmyor.

Ama oda facebook olamadı neden.. ziyaretci eğilimleriyle gelen ziyaretcinin olduğu bölgede reklam yaptı globalleşmeyi erteledi..

Aklınızdan çıkarmamanız gereken 10 madde…

* Artık google sadık ziyaretci sayısını daha çok önemsiyor.
* Sitede kalma süresinin kısalığı sizin sitenizin ömrü ile doğru orantılı
* Globalleşmek için tek yol İNGİLİZCE içerik
* Çorbaya ne fazla tuz ne de tuzssuz çorba… Sitedeki tüm öğeler kararında olacak.
* Hedef kitlenizin eğilimlerini iyi hesaplayın alakasız reklamlardan uzak durun

* Her zaman şık olun. Hazır template ve script kullanmayın

* Copy / paste bir tek makale bile kullanmayın. Hatta sıralamadaki rakiplerle aynı title desc. sıralaması varsa değiştirin.
* Adwords için profesyonel bir firmayla anlaşın.
* Seo için link değil artık tanıtım yazısı satın alın.

tüm bunları yaparken sıkı bir pazarlamacınız ve mali müşaviriniz olsun… gelecek 2-3 yıl hedefleri koyup onları kovalayn..

r10.net  Pixeel  Alıntıdır.

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir